S modními značkami a obchody máme jisté zkušenosti. Fotili jsme například několik kolekcí a navrhovali katalog pro La Femme Mimi, zpracovávali komplet identitu pro dětskou módu Miru Miru, léta spolupracujeme na kolekcích značky a webu Timoure et group a spravovali jsme také společnou prezentaci nejznámějších českých návrhářek Czech Fashion Centre.

Případová studie 3.

Nový kabát pro Shoptet s módou

Kontaktovala nás majitelka kamenného obchodu Storm Fashion, ke kterému začala na platformě Shoptet provozovat také internetový obchod www.stormfashion.cz. Klientka nebyla spokojená s vizuální podobou e-shopu, logem, fotografiemi, bannery a chtěla poradit, co by se dalo vylepšit. První konzultaci nabízíme zdarma, takže jsme majitelce obchodu doporučili celou řadu možných úprav, u kterých jsme na první pohled viděli, že by prezentaci prospěly.


Vše se odvíjí od přitažlivosti loga

Je to taková mantra designérů, tvůrců brandů a vizuálních identit, že právě kvalitní logo vzbuzuje důvěru a prodává. A nelze než potvrdit, že je to velká pravda. Když zákazník navštíví web nebo e-shop a na homepage vidí amatérské logo a grafiku, velmi často ani nepokračuje na další stránky. Úvodní stránka webu je vlastně taková výkladní skříň obchodu, která návštěvníka navnadí nebo také může odradit. Úplně stejné pravidlo platí i u kamenného obchodu. Když se nám obchod a prezentace sortimentu líbí, vstoupíme, pokud ne, jdeme jinam.


Původní logo a vzhled homepage internetového obchodu.

Storm Fashion před redesignem

A přesně to byl případ prezentace značky Storm Fashion. Zastaralé grafické zpracování loga, nevhodný výběr písma, barevnosti, fotografií, bannerů, vše bylo potřeba podstatně vylepšit a přetransformovat do moderní, reprezentativní a zároveň přehledné formy. Domluvili jsme se s klientkou, že strukturu Shoptetu zachováme, ale kompletně ji předesignujeme. Jako první přišlo na řadu samozřejmě logo. Vznikla úderná a originální značkavysázená kvalitním fontem, přesně vystihující dané módní odvětví. Abychom ještě více zamířili pozornost na nové logo, vycentrovali jsme ho v e-shopu na střed. Následovaly grafické návrhy slidů na homepage a bannerů směrujících ke kategoriím zboží, prodejním akcím nebo přímo na dané produkty. Abychom u e-shopu zvýšili efektivitu a konverze (uskutečněné objednávky), doplnili jsme jako obvykle prvky CTA (call to action), nejčastěji formou buttonů nebo textů s výzvou k akci. Aby bylo vše jednotné, nový styl jsme  aplikovali také do FB profilu a Instagramu.


Grafické návrhy nové podoby loga, e-shopu, Facebooku a Instagramu.

Prezentace Storm Fashion


Responzivní design je samozřejmost, kterou se vyplatí mít vyladěnou

Původní stránky měli také různé problémy s responzivitou, což znamenalo, že v některých mobilních zařízeních (tablet a smartphone) se obsah nezobrazoval zcela korektně a bylo potřeba ho doladit. Podstatou responzivního designu je, že se grafické uspořádání jednotlivých prvků stránky přizpůsobí podle rozlišení daného zařízení, ve kterém si uživatel web nebo e-shop prohlíží. Se stále rostoucím počtem uživatelů, kteří nakupují na internetu pomocí mobilu je komfort responzivity stále aktuálnější.



Ukázka responzivní podoby e-shopu před a po redesignu. Rozlišení pro tablet.

Responzivní webová prezentace, rozlišení pro tablet


Jako u většiny zakázek, u kterých se navrhuje nové logo a tvoří jednotná identity, i zde jsme jako součást realizace dodali typografický manuál loga. Jsou v něm uvedena pravidla pro používání loga, definovány typy písem a technické parametry firemních barev. Ošetřeno je také správné a nesprávné použití v grafických dokumentech, ochranné zóny a velikosti loga a samozřejmě autorsko-právní záležitosti, tzn. smlouva o převodu autorských práv k logu na majitele značky. Finální soubory log a grafických návrhů jsme zaslali ve vektorových formátech (AI a EPS) a pro použití na internetu v JPG a PNG. Zdrojové soubory návrhů webových stránek v PSD nebo XD.



Grafický manuál loga Storm Fashion v digitální a tištěné podobě

Grafický manuál loga Storm Fashion



Dosažení cílů REDESIGNU A VÝSTUPY

Když jsme dokončili všechny grafické návrhy a připravili podklady pro upgrade e-shopu, spojili jsme se se specialistou na úpravy šablon Shoptet, se kterým jsme vše ladili a koordinovali ke zdárnému konci realizace a spokojenosti majitelky obchodu. Pro zvýšení povědomí o nové podobě loga a e-shopu jsme po redesignu pomohli klientce spustit propagační kampaň na Facebooku a Instagramu. Pozitivní komentáře zákazníků a zvýšené prodeje na e-shopu byly důkazem správného rozhodnutí majitelky zlepšit vizuální styl obchodu.



Výstupy v číslech rok po redesignu

Nárůst nově registrovaných zákazníků e-shopu ............ + 86 %
Zvýšení počtu objednávek v eshopu ................................ + 79 %
Nárůst tržeb z prodeje v eshopu ....................................... + 66 %
Zvýšení návštěvnosti webových stránek ......................... + 91 %
Nárůst uživatelů sociálních sítí .......................................... + 95 %

Přemýšlíte o nové vizuální podobě loga nebo jiné prezentace? Pomůžeme Vám: KONTAKT.

« ZPĚT Nebo si přečtěte další články v BLOGU »


 Líbil se Vám tento článek? Můžete ho sdílet na Facebooku.