Redesign vizuálního stylu
Pokud přemýšlíte o vyladění designu a prezentace Vaší firmy, mohly by Vás zajímat tři případové studie projektů, u kterých jsme komplexně měnili nebo optimalizovali vizuální styl společnosti. Cílem každého redesignu bylo zlepšení celkové image firmy, sjednocení grafické podoby prezentací, větší přehlednost, lepší pochopení značky ze strany zákazníka a zvýšení motivace ke koupi.
Případová studie 1.
Od reklamních bannerů ke komplet redesignu
Oslovila nás společnost Strima Czech s.r.o., zda bychom pro jejich e-shop, prodávající šicí stroje a příslušenství, vytvořili sady reklamních bannerů pro Google Ads a Sklik. Domluvili jsme se, že bannery a reklamní kampaň připravíme po zaslání podkladů pro realizaci s uvedením cílové stránky, kam mají bannery odkazovat. Hned po otevření přílohy emailu s podklady jsme věděli, že před spuštěním bannerové kampaně by bylo dobré udělat několik nutných změn. Oslovili jsme zpětně majitele a zeptali se ho, zda už přemýšlel o redesignu a optimalizaci vizuální identity. "Ano, vím, že logo a eshop už jsou dost zastaralé a zasloužily by si vylepšit, ale stále jsem to odkládal. Co byste navrhovali?" zněla odpověď.
Původní vzhled loga a prezentací Šicí stroje-shop před redesignem.
Aby online reklama měla co největší účinnost, je dobré, když odkazuje na cílovou stránku, která přímo motivuje uživatele k akci. Přehledná, uživatelsky i vizuálně příjemná homepage vybízející ke koupi. Jednoduchý systém, vstoupit do obchodu, vybrat si, vyplnit údaje a objednat. A právě to jsme majiteli firmy doporučili na webu inovovat. Připravit novou vizuální podobu tak, aby obsahovala více grafických prvků motivujících k akci směřující k objednávce, celkově vylepšit grafiku. Začít u loga, které by mělo mít v celé identitě primární postavení.
Jak jsme postupovali
Jako první krok jsme zpracovali analýzu stávající podoby e-shopu, upozorňující na nedostatky a možné návrhy zlepšení. Součástí bylo také navržení nové podoby loga. Po odsouhlasení klientem jsme začali připravovat počáteční grafické návrhy. Zaměřili jsme se na novou modernější barevnost, volbu kvalitního písma, výraznějších a častějších prvků CTA (call to action), ale i na drobnější detaily, jako např. lepší kvalitu použitých obrázků nebo přesné zarovnání písma a grafiky na stránkách. Aby byl účinek redesignu dokonalý a jednotný, tak jsme úpravy aplikovali i do Facebook profilu a Instagramu a až nakonec do reklamy a bannerů.
Nová ikona, logo a design internetového obchodu, Facebooku a Instagramu.

Teprve po tom, když jsme aktualizovali vzhled všech prezentací, jsme začali řešit, jak na tyto cílové stránky přivést nové uživatele, potencionální zákazníky, kteří by zde nakoupili. Spolu s majitelem jsme připravili strategii reklamních kampaní. Šlo o kombinaci PPC reklam na Google Ads a Skliku, animovaných HTML5 bannerů a carousel reklam pro Facebook. A protože se shodou okolností blížily Vánoce, využili jsme toto období pro uvedení nové, přehlednější a vizuálně reprezentativnější podoby e-shopu s předvánoční kampaní. Aby byl jednotný design všech prezentací dotažený, upravili jsme také vzhled YouTube kanálu s video návody jako podporu e-shopu.
Ukázky bannerů pro reklamní kampaně a nová podoba YouTube kanálu.

Jaké byly ohlasy a výsledky redesignu?
Reakce týkající se nového designu, přehlednosti a uživatelského komfortu při nákupu v e-shopu byly pozitivní. Na podněty zákazníků jsme ještě vyladili umístění a ikonu porovnávání zboží a připravili přehledný video návod na používání této funkce. Na Instagramu, Facebooku a YouTube jsme také zaznamenali dobré ohlasy na lepší orientaci a interakci mezi zákazníky a obchodem. Záměr využít zkratkovitosti v grafickém symbolu na profilových fotkách sociálních sítí a YouTube byl také naplněn. Zákazníci si postupem času začali spojovat eshop s touto ikonou a reagují na ní v dalších reklamních kampaních.
Efektivita a výstupy v číslech rok po redesignu
Nárůst nově registrovaných zákazníků e-shopu ............ + 57 %
Zvýšení počtu objednávek v eshopu ................................ + 63 %
Nárůst tržeb z prodeje v eshopu ....................................... + 71 %
Zvýšení návštěvnosti webových stránek ......................... + 95 %
Nárůst uživatelů sociálních sítí a YT ................................ + 88 %
Máte pocit, že by Váš e-shop potřeboval také vylepšit? Neváhejte se na nás obrátit: KONTAKT.