Pokud přemýšlíte o vyladění designu a prezentace Vaší firmy, mohly by Vás zajímat tři případové studie projektů, u kterých jsme komplexně měnili nebo optimalizovali vizuální styl společnosti. Cílem každého redesignu bylo zlepšení celkové image firmy, sjednocení grafické podoby prezentací, větší přehlednost, lepší pochopení značky ze strany zákazníka a zvýšení motivace ke koupi.

Případová studie 1.

Od reklamních bannerů ke komplet redesignu

Oslovila nás společnost Strima Czech s.r.o., zda bychom pro jejich e-shop, prodávající šicí stroje a příslušenství, vytvořili sady reklamních bannerů pro Google Ads a Sklik. Domluvili jsme se, že bannery a reklamní kampaň připravíme po zaslání podkladů pro realizaci s uvedením cílové stránky, kam mají bannery odkazovat. Hned po otevření přílohy emailu s podklady jsme věděli, že před spuštěním bannerové kampaně by bylo dobré udělat několik nutných změn. Oslovili jsme zpětně majitele a zeptali se ho, zda už přemýšlel o redesignu a optimalizaci vizuální identity. "Ano, vím, že logo a eshop už jsou dost zastaralé a zasloužily by si vylepšit, ale stále jsem to odkládal. Co byste navrhovali?" zněla odpověď.

Původní vzhled loga a prezentací Šicí stroje-shop před redesignem.

Vizuál Šicí stroje shop před redesignem


Aby online reklama měla co největší účinnost, je dobré, když odkazuje na cílovou stránku, která přímo motivuje uživatele k akci. Přehledná, uživatelsky i vizuálně příjemná homepage vybízející ke koupi. Jednoduchý systém, vstoupit do obchodu, vybrat si, vyplnit údaje a objednat. A právě to jsme majiteli firmy doporučili na webu inovovat. Připravit novou vizuální podobu tak, aby obsahovala více grafických prvků motivujících k akci směřující k objednávce, celkově vylepšit grafiku. Začít u loga, které by mělo mít v celé identitě primární postavení.



Jak jsme postupovali

Jako první krok jsme zpracovali analýzu stávající podoby e-shopu, upozorňující na nedostatky a možné návrhy zlepšení. Součástí bylo také navržení nové podoby loga. Po odsouhlasení klientem jsme začali připravovat počáteční grafické návrhy. Zaměřili jsme se na novou  modernější barevnost, volbu kvalitního písma, výraznějších a častějších prvků CTA (call to action), ale i na drobnější detaily, jako např. lepší kvalitu použitých obrázků nebo přesné zarovnání písma a grafiky na stránkách. Aby byl účinek redesignu dokonalý a jednotný,  tak jsme úpravy aplikovali i do Facebook profilu a Instagramu a až nakonec do reklamy a bannerů.


Nová ikona, logo a design internetového obchodu, Facebooku a Instagramu.

Redesign Šicí stroje shop


Teprve po tom, když jsme aktualizovali vzhled všech prezentací,  jsme začali řešit, jak na tyto cílové stránky přivést nové uživatele, potencionální zákazníky, kteří by zde nakoupili. Spolu s majitelem jsme připravili strategii reklamních kampaní. Šlo o kombinaci PPC reklam na Google Ads a Skliku, animovaných HTML5 bannerů a carousel reklam pro Facebook. A protože se shodou okolností blížily Vánoce, využili jsme toto období pro uvedení nové, přehlednější a vizuálně reprezentativnější podoby e-shopu s předvánoční kampaní. Aby byl jednotný design všech prezentací dotažený, upravili jsme také vzhled YouTube kanálu s video návody jako podporu e-shopu.



Ukázky bannerů pro reklamní kampaně a nová podoba YouTube kanálu.

Bannery a YouTube kanál Šicí stroje shop



Jaké byly ohlasy a výsledky redesignu?

Reakce týkající se nového designu, přehlednosti a uživatelského komfortu při nákupu v e-shopu byly pozitivní. Na podněty zákazníků jsme ještě vyladili umístění a ikonu porovnávání zboží a připravili přehledný video návod na používání této funkce. Na Instagramu, Facebooku a YouTube jsme také zaznamenali dobré ohlasy na lepší orientaci a interakci mezi zákazníky a obchodem. Záměr využít zkratkovitosti v grafickém symbolu na profilových fotkách sociálních sítí a YouTube byl také naplněn. Zákazníci si postupem času začali spojovat eshop s touto ikonou a reagují na ní v dalších reklamních kampaních.



Efektivita a výstupy v číslech rok po redesignu

Nárůst nově registrovaných zákazníků e-shopu ............ + 57 %
Zvýšení počtu objednávek v eshopu ................................ + 63 %
Nárůst tržeb z prodeje v eshopu ....................................... + 71 %
Zvýšení návštěvnosti webových stránek ......................... + 95 %
Nárůst uživatelů sociálních sítí a YT ................................ + 88 %

Máte pocit, že by Váš e-shop potřeboval také vylepšit? Neváhejte se na nás obrátit: KONTAKT.

Nebo si můžete přečíst další případovou studii »


 Líbil se Vám tento článek? Můžete ho sdílet na Facebooku.