Jak přistupujeme k tvorbě designu
Jdeme do toho s nadšením, ale zároveň s rozvahou. Jak to tedy v reálu funguje?
Abychom to vzali popořádku. Někdo nás osloví, jestli bychom mu neudělali např. logo. My na to: „Samozřejmě, moc rádi. Můžeme se sejít a popovídat si o tom více?“ Chvíle ticha. „Aha, to je potřeba?“ zní někdy odpověď. „Já myslel, že stačí, když vám pošlu název a popis, co dělám, a vy mi z toho něco navrhnete.“ Bohužel takhle to většinou nefunguje, logo samo o sobě má nízký obchodní potenciál. Promýšlíme proto celý koncept firemní nebo osobní identity. Grafický i marketingový.
Aby to mělo vůbec nějaký smysl a efekt, je potřeba zjistit více informací. A to nejen o názvu společnosti a její činnosti, ale i o významu budoucí značky, firemní filozofii, konkurenci, zákaznících a dalších faktorech, které mohou podstatně ovlivnit vizuální podobu loga a identity. Většina poptávajících to pochopí, mnoho dokonce tuto nabídku ocení. Tak se domluvíme, jakým způsobem si tyto informace předáme. Ideální je schůzka na nějakém příjemném místě u kávy a zákusku. V pořadí příjemnosti druhou variantou je setkání u klienta ve firemní zasedačce. To jsou ideály, které ale, jak víme, v dnešní uspěchané době neplatí vždy. Stává se, že vzdálenost mezi námi může být příliš velká. My jsme schopni schůzkově operovat v oblasti Praha a okolí, ale např. do Aše je to už trochu z ruky. Pokud se klient nerozhodne pro naučnou návštěvu hlavního města, nastává náhradní plán č. 3. – online nebo telefonická komunikace. Máme moderní svět, není problem se spojit přes Skype nebo WhatsApp, kde se dokonce i můžeme vidět, takže se to trochu přiblíží osobnímu setkání. Případně stará dobrá telefonická klasika. I těmito cestami dokážeme vyzvědět vše, co potřebujeme vědět k připravovanému konceptu loga. Nejkrajnější varianta je e-mailový dotazník, kde jsou zformulovány naše dotazy. Takže neunikne nám nikdo :).
Když víme vše, můžeme zpracovat předběžnou analýzu loga, nabídku a kalkulaci. Jedná se o shrnutí nashromážděných dat o firmě a přehledný rozpočet cenového rozmezí OD - DO za plánované práce. Zasílame emailem a čekáme na odpověď. Máme radost, když je pozitivně kvitováno a můžeme se těšit na začátek grafických návrhů loga. A JE TO TU! Začínáme skicováním, takovou hrubou kostrou, nebo se také používá slovo wireframe. Rozvineme si několik variant, směrů grafiky, které všechny vycházejí ze zjištěných informací. Některé postupně zavrhneme, některé rozpracujeme a necháme odležet do druhého dne. Zkoušíme různé barevnosti, fonty, symboly. A tak to jde dál a dál, až vykrystalizuje něco unikátního. A to ještě více zdokonalíme, až je to najednou hotové. Následuje další křest časem, a když si i druhý den jsme jisti, že to hotové opravdu je, tak... ani pak neposíláme.
Aby klient viděl, jak logo působí v komplexním pojetí, musíme mu tuto představu umožnit. Proto logo aplikujeme do různých prezentací. Jak bude působit na vizitce, webových stránkách, obálce, oděvu, vozidle... podle gusta. Prezentujeme až tyto výsledné soubory loga a aplikací. Ideálně opět osobně, s vysvětlením grafického záměru a konceptu komplexní podoby značky.
Nastává chvíle očekávání a nadšení v případě, že si klient zamiluje logo na první pohled a bez výhrad. DOKONALÉ! Nebo fáze dalšího ladění loga, pokud to není v jeho očích to pravé ořechové. I to se stává, to je přirozené. Vkus každého člověka je individuální. Většinou máme rozpracované 2 - 3 varianty loga, takže, buď ladíme pvní variantu, nebo předkládáme další. Máme zkušenost, že první dvě verze loga jsou na 100% dotažené, třetí už bývá 80-90%, a tak by to šlo dál bohužel z kopce. Kdo nabízí, že dodá 5, 10 a více originálních variant loga v prvotřídní kvalitě za nevelkou cenu, je fantasta.
Konečně tu máme odsouhlasené finální logo. Den si od toho odpočineme a vyčistíme hlavy a pak se opět pouštíme do práce. Stavíme grafický manuál. Ten nebudeme dlouze rozepisovat. Nějaké know how si taky můžeme nechat pro sebe. Každopádně lze udělat jednodušší variantu, kde jsou pouze údaje k aplikaci a používání loga. Nebo sofistikovanou s rozkreslením všech firemních položek, čemuž pak odpovídají i ceny.
Na závěr připravíme různé formáty loga (v EPS vektorech, v PNG s průhledným pozadím, barevné, černobílé a inverzní varianty). Také různé velikosti, menší JPG pro web, větší pro Facebook, Instagram... A celé to nakonec dárkově zabalené do zipu slavnostně posíláme přes WeTranfer klientovi.
Tak vidíte, jakou cestu urazí logo od nápadu až po jeho realizaci. A protože nabízíme i spoustu dalších služeb, většinou nezůstane pouze u loga a Corporate Identity. Najednou jsou potřeba webovky, na ně nafotit nějaké pěkné obrázky, udělat efektní firemní prezentaci, a to všechno umíme. Tyto klienty máme ze všeho nejraději.
Chcete se s námi vrhnou na Vaše logo? Neváhejte se na nás obrátit..
UKÁZKY NAŠÍ PRÁCE NAJDETE ZDE